fredag 5 februari 2010

Haha, det kunde bli värre & det blev det oxå. Varning för stark text..

Ja herregud, här sitter jag nu & kl är 01.30...
Allt verkade så fridfullt till att börja med. Jag skulle SOVA tidigt då jag själv var helt slut efter all vaken tid på nätterna med Noah & så.
När jag skulle krypa ner så vaknade Love & hade kissat i sängen & grät.. något han inte brukar göra.. det visade sig att hans snopp var 3 ggr så stor som den skulle vara & illröd. Den varade oxå...det såg allt annat än bra ut.
Ringde sjukvårdsupplysningen & de sa att vi skulle åka in med honom. Love grät massor & hade jätteont, Noah vaknade med helt igen kletiga ögon & blev orolig då Love skrek så så mycket.
Iväg till akuten för fix & trix.. nu har de äntligen kommit hem & Love har badat, då detta var bra för att få rent snoppen.
Så nu sitter jag här... ett barn med kraftig ögoninflamation & ett med en inflamerad snopp.. ja visst är livet som småbarnsförälder något helt speciellt.

Gonatt........ :-)

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så det kan bli när man minst anar det! Vi har också råkat ut för samma sak här hemma för några år sedan, tydligen ganska vanligt bland små killar. Hoppas ni har sovit nu iallafall. Mina killar har åkt till skolan och jag är helt själv!!! några timmar. Det är inte vanligt men sååååååå skönt.
    Ha en bra helg och ha det så bra på pärlträffen, det låter underbart roligt!

    SvaraRadera
  2. Men stackars, stackars lilla Love.....jag har ju inga killar, men jag har hört talas om detta hos vänner med grabbar.
    Så som Marie-Louise skriver så verkar det vara ganska vanligt, men inte många nämner det.
    Hoppas han piggar på sig o att snoppen blir normal igen :-)
    Det ska bli underbart roligt att ses imorrn, jag längtar verkligen!

    Ha en bra fredag o ta hand om er!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ja det är andra gången har detta nu.. men satan i gatan vad ont han hade... :-(
    Men idag är det mycket mycket bättre.. skönt.

    Lördagens pärlträff blev jättelyckad.. så himla trevligt..

    Kram

    SvaraRadera