söndag 12 september 2010

Tävling inne på Pärlguiden

Här kommer mina två bidrag till helgens tävling inne på Pärlguiden.

Det första är ett elastiskt armband med stora infärgade stenar, mellan varje sten så ärdet tre små blommor och ett silvervit löv.
Inspierarades av en sommaräng, där de stora kulorna fick representera "tuppkamens" färg & de små är fina midsommarblomster. Jag har för mig om när jag var liten så hade vi denna blomma i midsommarstången, så detta armaband symboloserar midsommarkransen för mig från när jag var liten

Det andra är:
Eftersom det var en fin fin blomma som tema så var det en självklarhet för mig att göra ett litet blomstersmycke till denna utmaning.
Färgerna har jag tagit från "tuppkamen" och resten av blommorna är de som oxå bor i blomsterrabatten.
Tillverkat av, falsk jade, facetterade glaspärlor, sötvattenspärlor, vaxade glaspärlor, akrylblommor i en härlig blandning och silvervita mellandelar. Knäpps med ett stort haklås på sidan och silverfärgad kedja i nacken.





Må bästa kvinna vinna :-)

1 kommentar:

  1. Så himla fina, du är såååååå duktig. Vem är det som bestämmer vem som vinner?
    Kram kram

    SvaraRadera