fredag 10 september 2010

Min lilla mage...

Som nu de flesta vet så har jag stora stora problem med min lilla mage.. Har varit hos läkaren & tagit massor med prover.
Nu har provsvaren kommit & alla prover såg bra ut uyom blodvärdet som var katastrofalt dåligt. Så nu blir det järntabletter för mig.
Jag har ff jätteont i magen till & från & framförallt när jag har ätiti något. Först så trodde jag att det kanske kunde vara laktos/gluten men jag har testat & uteslutet både det ena & det andra & får ont iaf.
Nu har jag haft ont sen innan sommaren & det tar på krafterna kan jag säga....
Läkarens diagnos var magkatarr så nu har jag fått två olika magmediciner mot det & ibland så hjälper dom,, tack gode gud för det.
Idag hade jag fått en kallelse till rötgen & för att göra ett ultraljud på magen för & se om det är något som syns... om inte så är det bara & hoppas att tabletterna hjälper & sen ska jag på återbesök om tre veckor. OM det inte är bättre/bra tills dess så får man ta det därifrån då... så nu är det bara & hålla tummarna för att magen snart mår bra :-)


1 kommentar:

  1. Vad jobbigt att gå och ha ont... Håller tummarna för att tabletterna hjälper!

    SvaraRadera